Pages

Wednesday 12 June 2013

Karam sebab naik pengangkutan murah?

Admin merupakan anak jadi sarawak turut terkilan dengan laporan TV3 yang tidak berfikir sebelum membuat laporan, Admin hanya tahu apabila ada rakan2 blogger yang prihatin terhadap masib mangsa bot karam  dalam perjalanan dari Belaga menuju ke Kapit.Ini jelas menunjukkan bahawa admin kurang menonton berita di tv .. tetapi lebih kepada berita dr rakan blogger,admin sedar mungkin ada yang mengatakan kenapa lambat respon kalau dah tau… kami lambat respon adalah kerana kami perlu bukti..supaya orang tidak mengatakan bahawa www.suaraajaib.blogspot.com hanya copy dan post hasil karya orang lain..apapun jika kami copy,kami akan pastikan ada credit kepada blog asal yang kami copy…

Berbalik kita kepada isu di atas, kami ingin bertanya kepada tv3 pernah kah mereka pergi kapit ?, naik apa?… seperti yang terpapar dalam blog kedah kini.. kami tegaskan lagi cara pergi ke kapit selain bot ekpress cara lain adalah helikopter… tv 3 tahu ke berapa tambang untuk seorang naik helikopter?…. ada ke syarikat tambang helikopter wahai tv 3, bot ekpress yang diorang guna untuk bali semasa gawai tu pun bukan nya murah….masa perayaan tambang naik… dan biasa hanya ada 2 trip perjalanan kerana mengikut keadaan air pasang surut… sekarang harap pihak media kaji dahulu sebelum menyiarkan berita anda,kerana anda semua telah dianggap Profesional dalam menyampai maklumat kepada rakyat..berbading dengan kami, kerana kami penulis di www.suaraajaib.blogspot.com masih amatur dan gaya penyampaian masih beterabur.

 


SUNTINGAN DARI BLOG : http://pkrl.blogspot.com/2013/05/terhot-isu-bot-karammengapa-anak.html (kedah kini)
http://w1.nst.com.my/polopoly_fs/1.296782.1370757931!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_454/image.jpg
gambar dipinjam dari :
www.nst.com.my

Meskipun kebanyakkan rumah panjang di daerah belaga dan kapit berasa sedih dengan kehilangan ahli keluarga mereka dalam tragedi tersebut, namun mereka juga berasa lega dan berterima kasih kepada Perdana menteri kita Dtuk Sri Najib , kerana sudi datang ke tempat kejadian dan menggumumkan akan menyediakan budjet untuk memulakan pembinaan jalan raya untuk kemudahan rakyat dikawasan tersebut.. dan ini sekaligus akan meningkatkan lagi sosioekonomi rakyat di kawasan berkenaan dan berhampiran dengannya.. moga projek jalan raya ini akan disegerakan sebagai tanda terima kasih kepada rakyat di kawasan belaga – kapit yang telah bersungguh – sungguh memastikan kemenangan parti Barisan National dalam PRU ke – 13 yang lalu.. terima kasih Datuk Sri Najib dan kerajaan Malaysia.

No comments:

Post a Comment