Saturday, 29 June 2013

Summer Mall dibuka dengan meriah

29/06/2013 Summer Mall yang selama ini dalam pembinaan akhirnya telah dirasmikan..meskipun belum semua lot  kedai beroperasi , terutamanya Survey dan Parkwell , namun dengan pembukaan Big Aplle , Hari – hari dan beberapa buah lot kedai lain telah memeriahkan Mall tersebut, perasmian dimulakan dengan tarian singa yang pada pandangan kaum cina boleh membawa rezeki yang lebih baik begitu juga dengan pembakaraan mercun.

Summer yang dirasmikan pada hari ini adalah fasa pertama… fasa hotel , apartment dan water lagoon tetap diteruskan juga, ini jelas menunjukkan bahawa para pelabur telah sedar akan potensi kota samarahan untuk terus maju dan membangun… semoga banyak lagi Mall sebegini dibuka dan memberi lebih bnyak peluang perniagaan dan pekerjaan kepada penduduk kota samarahan khususnya.. selamat maju jaya SUMMER MALL, moga lepas ini ada syarikat lain pula yang sudi membina Autum Mall pula di Asajaya atau juga Muara Tuang seperti Bandar Riyal ..yang kelihat amat menarik pada lakaran nya..moga ia tidak menjadi indah gambar dari rupa.

Friday, 28 June 2013

Sarawak Tiada Elektrik Bergelap 27 Jun 2013

27/06/2013 kira – kira jam 5:30 petang , ketika admin sedang dalam perjalanan pulang , setiba di lampu isyarat didapati semua lampu tidak berfungsi, namun syukur polis trafik sudah ada di tempat berkenaan, “terima kasih kepada anggota trafik yang telah bersusah payah melancarkan semula keadaan lalulintas”. pada sangkaan mungkin sekejap je .. tau2 mak iii sampai jam 12.30 pagi.. kesian anak asyik minta hidupkan kipas je.. moga2 mlm ni tak le terjadi lagi moga power plant kat bintulu tak rosak ..kalau nak baiki pun harap di baiki siang2 nie..hehehe

Wakil parti BN, dan parti PR sepakat mahu dalang insiden Lahad Datu didedahkan

 

Taniah kepada parti BN dan PR kerana akhirnya sama2 setuju agar dalang insiden Lahad Datu didedahkan, dari aspek keselamatan negara persetujuan begini akan menjaminkan Malaysia menjadi lebih aman dan tenteram, disamping itu juga pendedahan ini akan menghilangkan rasa syak wasangka berterusan dalam kalangan masyarakat.

flag

Masyarat kita pada masa kini masih menyimpan syak wasangka , dan saling memperdebatkan di kedai kopi,di media sosial, tentang  salah siapa lahad datu diserang dan dicabuli keamanannya, moga pendedahan ini dapat dilakukan dengan secepatnya. kepada para pendebat yang melalak di wall facebook dan mengata tidak tentu hala dan tanpa bukti adalah elok anda henti daripada mempersoalkan tentang percerobohan , kemungkinan kesilap potsting kalian keyboard worrior akan mendatangkan bahana kepada dirik anda. kami cuma mampu manasihatkan anda dari melakukan perkara sia –sia (jika tiada bukti)

.

Tahanan mati dalam lokap, Menteri Dalam Negeri memberi pencerahan…

 

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menolak tanggapan kebanyakan kes kematian tahanan dalam lokap berpunca daripada keganasan polis. Katanya 231 kematian dilaporkan dalam lokap dari 2000 hingga Mei lalu dengan hanya dua kematian berpunca daripada tindakan polis. Beliau berkata, daripada jumlah itu, 196 tahanan meninggal dunia akibat penyakit seperti asma, HIV dan serangan jantung.

jail

Bukan semua kematian dalam tahanan disebabkan keganasan polis.. katanya menjawab soalan Datuk Johari Abdul (PKR-Sungai Petani) pada sesi soal jawab pada Sidang Dewan Rakyat, semalam.

Tuesday, 25 June 2013

Rakyat Sarawak kesal dengan pihak Astro…tiada siaran lansung sebab jadual penuh?

 


gambar dpd web dunia sukan, pinjam dari fbook

Sebilangan besar rakyat dari Bumi Kenyalang (SARAWAK) menyatakan rasa kesal dan tidak berpuas hati dengan pihak Astro yang dianggap tidak sudi menayangkan siaran lansung Liga Perdana 2013 dengan alasan jadual mereka penuh dan berjanji akan berusaha untuk menayangkan final Piala Malaysia..(takkan AStro tak tauk nak uruskan jadual..hehehe) sepanjang musim liga perdana lansung takda siaran lansung untuk sarawak, orang sarawak masih cool , tetiba final Liga perdana pun Astro tak siarkan live , meroyan le orang Sarawak, terutama yang tinggal jauh dari kawasan Kuching, hanya mendengar liputan dari radio je , bayar bil mahal sebab nak ambik spot.

Monday, 24 June 2013

Jerebu ,, salah siapa , generasi masa depan menjadi mangsa….

 

http://mstar.com.my/archives/2013/6/23/mstar_berita/haze_KL.jpg

Jerebu yang melanda negara – negara  Asia tenggara menjadi isu yang amat hangat sejak beberapa hari ini, di Malaysia khususnya , jerebu yang melanda negeri – negeri di semenanjung Malaysia nampaknya semakin membimbangkan dengan kadar IPU yang sekejap naik hingga paras bahaya , namun sukar untuk turun keparas sihat, keadaan ini telah menjadikan generasi masa depan negara kita sebagai mangsa, dimana sekolah terpaksa ditutup ,meskipun ada yang beranggap sekadar tutup 2 – 3 hari tidak mendatangkan kesan kepada pembelajaran mereka, tetapi hakikatnya adalah sebaliknya terutama kepada yang bakal menduduki peperiksaan seperti USPR, PMR , SPM…

Sindiket palsu pasport antarabangsa terbongkar

 

KUALA LUMPUR 23 Jun - Polis membongkar sindiket memalsukan pasport antarabangsa dan cop Jabatan Imigresen Malaysia setelah menahan tiga suspek lelaki yang sebelum itu terlibat dalam kes samun seorang wanita berhampiran Plaza Tol Sungai Besi awal pagi Sabtu.

Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk A. Thaiveegan berkata, polis menemui 19 pasport antarabangsa pelbagai negara, komputer dan printer, 23 rubber stamp atau cop dari pelbagai syarikat termasuk cop Imigresen Putrajaya dan tali pinggang menyerupai tali pinggang Jabatan Imigresen.

Polis turut menemui pelbagai barangan dipercayai digunakan untuk aktiviti pemalsuan pasport serta pelbagai barang milik mangsa yang disamun seperti beg tangan, kad pengenalan, kunci dan telefon bimbit.

Sunday, 23 June 2013

Buka tudung jika mahu kerja, apakah ini wajar?

 

http://islamicshare.sharingnewz.com/wp-content/uploads/Kartun-Gambar-Muslimah-Yang-Cantik-00000008.jpg

Kenapa syarat ini masih dipadang ringan dalam negara kita yang mana agama rasminya adalah Islam, banyak isu sebegini telah dilapor di media cetak dan juga media elektronik, namun sejauh manakah tidakkan telah diambil, Y.B. Datuk Rohani Abdul Karim, kami mewakili suara para wanita Islam yang bertudung mohon YB tolonglah suarakan perkara ini diparlimen demi untuk membela maruah wanita islam bertudung kita, diharap juga agar SUHAKAM dapat memberi pendapat dalam menangani masalah dan membela hak wanita islam bertudung..

 

Kenapa perkara ini :

“Anak saudara saya berkelulusan Diploma Kejururawatan daripada salah sebuah kolej tempatan. Pada 14 Mei 2013, beliau telah menghadiri temu duga di salah sebuah hospital di Kuantan.Semasa ditemu duga, beliau diberitahu bahawa kelulusan, kelayakan dan pengalaman yang ada padanya adalah menepati syarat untuk diterima sebagai kakitangan jururawat di hospital berkenaan. Tetapi beliau hanya akan diterima bekerja di situ sekiranya bersetuju untuk membuka tudung! Anak saudara saya merayu agar dibenarkan memakai serkup/skaf hitam namun tetap tidak dilayan.Terdapat 11 calon bertudung yang ditemu duga dan hanya calon yang bersetuju mengorbankan pegangan akidah dengan membuka tudung diterima untuk bekerja di situ. Akhirnya, anak saudara saya menolak tawaran tersebut walaupun beliau amat memerlukan pekerjaan kerana sudah hampir setahun menganggur.

Saya terpaku, terkejut dan tertanya-tanya, benarkah kita berada di Malaysia? Sebuah negara yang agama rasminya adalah Islam? Mengapa wanita Islam diperlakukan begini? Syarat yang ditetapkan begitu kejam!

Jika sebelum ini saya biasa mendengar syarat Bahasa Mandarin untuk bekerja di sesebuah syarikat tetapi rupa-rupanya ada syarat-syarat lain yang secara terang-terangan bertentangan dengan hak asasi seorang Islam.

Saya berharap perkara ini disiasat dan janganlah biarkan ‘cacing naik ke mata’ kerana jika dibiarkan akhirnya anak-anak Melayu akan merempat di negara sendiri atau terpaksa menggadaikan maruah diri dan pegangan agama demi sesuap nasi!

MOKTEH BEKENG,

Kajang, Selangor  ( http://www.utusan.com.my/utusan/Forum/20130618/fo_01/Buka-tudung-jika-mahu-kerja)

p/s: harapan kami kepada kementerian dan NGO yang berkenaan dengan perkara ini agar perkara ini dipadang serius jangan lah perkara tudung ini dianggap remah dan biasa sahaja, kerana pada pandangan kami perkara remah ini biasanya pada akhirnya akan menjadi acaman besar dan boleh merugikan kita sendiri. moga ada jawatankuasa ditubuhkan bagi menjalankan siasatan dan mengambil tindakkan yang wajar kepada syarat yang kami rasa cuba mencabuli hak asasi wanita Islam yang bertudung.

Friday, 21 June 2013

Najib galak potong gaji tunai zakat

 

http://2.bp.blogspot.com/-xJVGOvrIpbk/Tfd8dFtQaVI/AAAAAAAABr8/86bN5NNDENs/s400/ImageHandler.ashx.jpg

Kuala Lumpur: Datuk Seri Najib Razak menyeru umat Islam menunaikan zakat melalui potongan gaji dalam talian untuk menambah saham akhirat.
“Proses pembayaran zakat kini boleh dilakukan melalui potongan gaji dalam talian. Berzakatlah kita untuk akhirat,” kata Perdana Menteri dalam tweet terbarunya, semalam.

Thursday, 20 June 2013

Kakitangan awam naik gaji 1 Julai

 

Kenaikan satu tangga antara RM80 hingga RM320
Kuala Lumpur: Kakitangan awam akan menerima kenaikan satu tangga gaji berkuat kuasa 1 Julai depan.Kenaikan gaji antara RM80 hingga RM320 itu diumum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, awal tahun ini. Mereka yang layak mendapat satu Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) itu membabitkan semua kakitangan awam di bawah Sistem Saraan Malaysia (SSM) bertaraf tetap, sementara dan kontrak yang dilantik sebelum 1 Julai 2013 dan sedang berkhidmat pada hari berkenaan.

Pegawai dipinjam layak
Turut layak pegawai yang dipinjam atau ditukar sementara ke agensi kerajaan, pegawai yang dipinjamkan ke pertubuhan antarabangsa atau sektor swasta, pegawai yang bercuti bergaji penuh, cuti separuh gaji dan cuti tanpa gaji serta pegawai yang meninggal dunia pada 1 Julai 2013.
Menurut Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 5, kenaikan itu bagaimanapun tidak membabitkan pegawai yang masih berkhidmat di bawah saraan Laporan Gaji Jawatankuasa Kabinet (JKK) 1976 atau Sistem Saraan Baru (SSB).

Keadaan kebakaran yang memusnahkan lebih 100 rumah di Kg Datu, Sibu, Sarawak

 

Embedded image permalink

Kira-kira 500 penduduk di Kampung Datu Sibu tinggal sehelai sepinggang selepas kebakaran yang memusnahkan 100 buah rumah papan milik mereka petang tadi.Kebakaran kira-kira pukul 4 petang itu dikatakan bermula daripada hanya sebuah rumah kosong sebelum merebak ke rumah-rumah lain dengan cepat.

Sebanyak 48 anggota bomba melibatkan tiga Balai Bomba dan Penyelamat Sibu, Kanowit dan Sungai Merah yang diketuai Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sibu, Abdul Mutalif Ja'afar berusaha untuk mengawal keadaan daripada merebak,sehingga pukul 7 petang semalam anggota bomba masih berusaha mengawal keadaan dan menyiasat punca sebenar kejadian. Difahamkan, kesemua mangsa terlibat ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Abang Dali untuk sementara waktu. -ringkasan drp utusan malaysia

Tuesday, 18 June 2013

Guru anti kerajaan , kenyataan salah dari Tan Sri Dr James Masing

 

Sebelum ini Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS) Tan Sri Dr James Masing pernah mengeluarkan kenyataan berhubung ada guru di Sarawak masih anti-kerajaan. Dan, kenyataan James Masing itu telah mendapat perhatian tegas daripada Setiausaha Agung Kesatuan Guru Sarawak (STU) Yong Ing Thung sebagai berkata kenyataan Masing itu merupakan gambaran buruk terhadap guru di negeri ini.

Biarpun dikritik keras Setiausaha STU, James Masing berkata beliau tidak akan menarik balik kenyataannya sebelum ini yang menegur sikap segelintir guru di negeri ini yang anti-kerajaan.

Yong bertegas bahawa mengatakan guru anti-kerajaan adalah suatu yang amat tidak pernah dijangkakan oleh rata-rata guru yang berkhidmat dengan penuh setia di bawah kerajaan memerintah hari ini.

Namun, bagi Menteri Kanan dan Menteri Kemajuan Tanah itu menegaskan bahawa wujud keadaan guru didapati tidak berpihak kepada kerajaan BN.

Saturday, 15 June 2013

'Mohon kuasa isytihar harta'

 

Kuala Lumpur: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mahu kerajaan memberi kuasa kepadanya untuk mendapatkan perisytiharan harta daripada individu yang disyaki tanpa perlu pembuktian wujudnya kes rasuah.
Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Abu Kassim Mohamed, berharap kerajaan dapat mempertimbangkan cadangan Jawatankuasa Khas Mengenai Rasuah (JKMR) untuk membuat pindaan Seksyen 36 Akta SPRM 2009 bagi membolehkan suruhanjaya itu mendapat kuasa berkenaan.

“Pada masa ini suruhanjaya tidak mempunyai kuasa untuk meminta seseorang mengisytiharkan harta tanpa ada siasatan ke atas kesalahan rasuah terhadap individu terbabit,” katanya pada majlis Dialog Pengurusan Tertinggi SPRM Bersama lebih 30 Editor pelbagai agensi media di Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia di sini, semalam.

 

http://3.bp.blogspot.com/_s1sL8YcwPdI/TA-Qpw_OreI/AAAAAAAABa4/_7dGxrpBy60/s400/logo-sprm.jpg

pernyataan diatas adalah disunting daripada berita harian 14 jun .. kami rasa SPRM dan JKMR patut diberi kuasa agar boleh menjalankan siasatan dengan lebih efektif dan berkecuali.. ini juga secara tidak lansung akan menjadi kadar atau peratus menerima dan memberi rasuah dapat diturun hingga paras 0% kalau boleh… kami harap kerajaan akan meluluskan perkara ini secepat mungkin. moga terus maju SPRM

Friday, 14 June 2013

Sekadar untuk renungan

Apa benar ini pencerahan daripada  Datuk Shabery Cheek, jika benar patutkah ianya mendapat like dpd orang islam, pada hemat kami adalah tidak sepatutnya jawapan sebegini kerana sebaik – baiknya adalah anak2 kecil dibawa solat bersama agar mereka tidak liat untuk solat apabila dah dewasa kelak… bak kata pepatah melentur buluh biar dari rebungnya.. ni adakah patut suruh menonton kartun…

Penulis Blog tak perlu dedah identiti

 

Sebagai seorang blogger saya pada mulanya terkilan bila ada media melaporkan bahawa Pemilik blog, portal diwajib dedah identiti sebenar ..dan mula mempersoalkan tentang kebebasan bersuara.. namun setelah membaca laporan terkini bahawa laporan itu ada salah faham dari pihak media ..kami suaraajaib.blogspot.com berasa lega daripada kenyataan tersebut.

Proton dengan kereta mapu milik

 

http://1.bp.blogspot.com/_e-3L3_TQBRc/SwEECvjLaEI/AAAAAAAAAd8/bJmBpL173L0/s1600/PROTON+WAJA+2010+(7).jpg http://www.mole.my/sites/default/files/images/proton-logo_0.storyimage.jpg
   

ini sekadar gmbar hiasan sahaja , esok kita bakal menyaksikan kereta mampu milik yang akan dilancar, tahniah kepada Proton Holdings atas keprihatinan menyediakan model mampu milik ini, dan diharap juga dengan pelancaran model mampu milik ini, kadar kemalangan motosikal yang selalu membawa lebih  penumpang akan berkurang… sejajar dengan lesen 1 Malaysia juga adalah diharap agar golongan yang mempunyai rami anak akan dapat bertukar kepada kereta mampu milik ini demi keselamatan generasi baru …

Thursday, 13 June 2013

Agenda Memurtadkan umat Islam

 

Siapa yang harus kita persalahkan?, pada tinjauan kmi di sekitar kawasan matang setelah menerima email dari pengadu di taman koperkasa berhampiran dengan supermarket E mart, kami mendapati bahawa kawasan perumahan tersebut majoritynya adalah umat Islam, namun tiada masjid disediakan malah yang dibina adalah gereja yang diguna oleh penganut kristian untuk beribadat pada setiap ahad, kami yang berada di kawasan tersebut berasa terkilan , kerana padang yang luas bersebelahan dengan tadika ABIM tersegamnya sebuah gereja..kenapa tidak masjid. Tidak hairan jika suatu hari nanti pihak gereja tersebut akan mengedar risalah dan mendakwah kepada genarasi muda yang selalu bermain bola besebelahan dengan gereja tersebut... kami tertanya – tanya bagaimana gereja boleh berada disana dan bukannya masjid , siapa yang meluluskan pembinaan gereja tersebut dan apakah agenda disebalik penubuhan gereja tersebut.

Wednesday, 12 June 2013

Karam sebab naik pengangkutan murah?

Admin merupakan anak jadi sarawak turut terkilan dengan laporan TV3 yang tidak berfikir sebelum membuat laporan, Admin hanya tahu apabila ada rakan2 blogger yang prihatin terhadap masib mangsa bot karam  dalam perjalanan dari Belaga menuju ke Kapit.Ini jelas menunjukkan bahawa admin kurang menonton berita di tv .. tetapi lebih kepada berita dr rakan blogger,admin sedar mungkin ada yang mengatakan kenapa lambat respon kalau dah tau… kami lambat respon adalah kerana kami perlu bukti..supaya orang tidak mengatakan bahawa www.suaraajaib.blogspot.com hanya copy dan post hasil karya orang lain..apapun jika kami copy,kami akan pastikan ada credit kepada blog asal yang kami copy…

Berbalik kita kepada isu di atas, kami ingin bertanya kepada tv3 pernah kah mereka pergi kapit ?, naik apa?… seperti yang terpapar dalam blog kedah kini.. kami tegaskan lagi cara pergi ke kapit selain bot ekpress cara lain adalah helikopter… tv 3 tahu ke berapa tambang untuk seorang naik helikopter?…. ada ke syarikat tambang helikopter wahai tv 3, bot ekpress yang diorang guna untuk bali semasa gawai tu pun bukan nya murah….masa perayaan tambang naik… dan biasa hanya ada 2 trip perjalanan kerana mengikut keadaan air pasang surut… sekarang harap pihak media kaji dahulu sebelum menyiarkan berita anda,kerana anda semua telah dianggap Profesional dalam menyampai maklumat kepada rakyat..berbading dengan kami, kerana kami penulis di www.suaraajaib.blogspot.com masih amatur dan gaya penyampaian masih beterabur.

tidak boleh tukar nama, kenapa?

 

Baru –baru saya ada ikut perjumpaan tak rasmi kawan – kawan masa sekolah menengah dahulu, salah seorangnya berbangsa Cina , namun beliau adalah muslim sejak lahir , sewaktu perjumpaan itu ketika ditanya nama anak nya beliau menyebut nama Cina, bila diaju kenapa beliau tidak guna nama Islam , beliau menjawab nama muslim ada cuma tidak boleh didaftarkan dalam sijil Kelahiran dan My kId, beliau menyatakan bahawa Jabatan Pendaftaran tidak membenarkannya kerana nama beliau masih cina, bila dicadangkan beliau tukar nama beliau menyatakan lagi bahawa bapa beliau juga perlu tukar nama baru lah semua boleh guna nama Islamik…

http://www.malaysiacentral.com/information-directory/wp-content/uploads/2008/12/mykid_malaysia_children_identity_card_front.jpg

Tuesday, 11 June 2013

Menghina Nabi Muhammad

 

Baru – baru ini laman sosial facebook telah disalah gunakan lagi, setelah menghina Agung dan Institusi Raja – Raja, seorang Programmer yang konon bernama calvin Gani telah dengan lancangnya menghina Nabi Junjungan Umat Islam iaitu Nabi Muhammad S.A.W. Kenapa beliau bertindak demikan?.. buat masa ini tiada sebarang penjelasan yang dia buat, namun kami berharap apa jua yang dia bakal katakan nanti kita umat Islam haruslah mendengar dahulu dan menganalisa apa jua alasan dia, kita sebagai Umat Muhammad jangan lah terlalu mudah untuk memaaf seseorang , orang seperti si calvin ini seharusnya didenda dan dikenakan tindakkan yang setimpal.

Monday, 10 June 2013

Apa faedah kampen sehari tanpa rokok ??

 

 

Datuk Dr S Subramaniam

PETALING JAYA - Kementerian Kesihatan akan meminta syarikat-syarikat rokok di negara ini mengurangkan lagi kandungan tar serta nikotin dalam tembakau sebagai langkah menghapus tabiat merokok di kalangan rakyat Malaysia.
Menterinya Datuk Seri Dr S.Subramaniam berkata, langkah itu serta beberapa tindakan lain akan dibuat melalui dua fasa iaitu mulai Jan 2014 dan Jun 2015.
"Kita akan kurangkan kandungan tar dalam sebatang rokok dari 20 miligram kepada 10 miligram dan kandungan nikotin dari 1.5 miligram kepada 1 miligram," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sambutan Hari Tanpa Tembakau Sedunia Peringkat Kebangsaan 2013 di pusat membeli belah Sunway Pyramid di sini hari ini.
Turut hadir ialah Pengasas dan Pengerusi Sunway Group Tan Sri Dr Jeffrey Cheah dan Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia Datuk Dr Noor Hisham Abdullah.
( petikan daripada http://www.sinarharian.com.my)

Baru baru ini dalam berita di TV telah memaparkan pelancaran sehari tanpa rokok , dengan simbolik rokok besar dan rokok yang di kumpul telah dibakar… ini semua konon agar orang ramai tahu bahawa rokok adalah bahaya kepada kesihatan… dan Dr S.Subramaniam pula meminta kandungan tar dan nikotin dikurang , ini menimbulkan persoalan ..kenapa tidak di tutup dan diharamkan terus penjualan rokok tembakau ini seperti mana rokok eletronik di haram dan di katakan lebih berbahaya kepada kesihatan..sehingga ada pihak yang sanggup menyenaraikan pelbagai implikasi kesan menghisap rokok elektronik.Ini jelas bahawa kita masih bergantung kepada cukai penjualan rokok tembakau dan risau bahawa rokok elektronik akan mampu menyebabkan perokok tegar berhenti merokok.

seperti yang terpapar dibawah oleh Jawatankuasa Fatwa bahawa rokok haram….. kenapa tak diperjelaskan dalam kampen sehari tanpa rokok dan tidak juga terlalu melampau sekiranya ada pihak mengatakan bahawa kita terlalu takut dengan syarikat pengeluar rokok ..kerana mereka banyak menaja dalam aktiviti tertentu terutamanya bidang sukan dan juga kempen anti rokok.

Sunday, 9 June 2013

Casino online part2

 

salam sejahtera , kali nie nak update pasal casino online yang makin menular dan berkembang di samarahan, rata2 golongan yang berjudi ini terdiri daripada yang berpendapatan sederhana dan rendah..bila ditanya kenapa ..jawapan nya mudah je “ sebab nak tambah duit “… ada juga cakap “nie lebih mudah dari berjual makanan kat kaki lima”… pada admin nie semuanya ngarut.. namun bukan itu yang admin nak fokuskan .. yang menjadi buah cerita disini ialah adakah pusat perjudian online ini mendapat kelulusan pihak kerajaan dan Majlis daerah… kalau ya ..alamat makin banyaklah orang yang bakal menjadi penghutang kepada ALONG kerana ketagihan judi ini..dan semakin banyak jugalah duit PTPTN yang bakal dilaburkan oleh bakal graduan UNIMAS dan UITM