Pages

Saturday 14 September 2013

Wira papan kekunci

 

http://images.t-nation.com/forum_images/mytphotos/fullSize/a/7/a7c5e-keyboard_warrior.jpg http://www.jinx.com/Content/Contest/1/24f735ff785848948d5b3.jpg

Pilihan raya umum PRU 13  telah lama berlalu, debat dan serangan pribadi oleh individu yang bertanding telah lama berhenti , namun kini yang tinggal bertelagah menyatakan parti mereka bagus dan parti lawan tidak bagus cuma wira papan kekunci (keyboard warrior). Kenapa, kerana mereka ini terlalu fanatik dengan senario politik negara sehinggakan ada yang sanggup berjaga hingga pagi menunggu maklum balas di wall facebook atau twitter untuk menjawab segala serangan dan tohaman yang dilemparkan kepada parti kesayangan mereka. Mereka melaku semua itu dengan rela hati mereka demi membuktikan mereka benar.

Keyboard warrior yang paling jahat adalah yang memaparkan sesuatu gambar atau artikel tanpa penjelasan dan mengharap orang akan respon, apa tujuannya?..konon untuk perbincangan dan perkongsian, namun kebanyakkan nya menjadi perbalahan dan pergaduhan keyboard warrior tahap prebet, boleh kata keyboard warrior yang post then senyap tak respon tu kira mcam batu api dan pengacau ke amanan le.

p/s: keyboard warrior nie kalau tak dibendung alamat kita akan mengalami nasib mesir dan beberapa tanah arab lain le gamak nya.

No comments:

Post a Comment