Pages

Thursday 11 April 2013

PETANDA NEGERA DIAMBANG KEHANCURAN OLEH PARTI BN

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhvOQCmUXuFReXGW1vnwQ9oJdhOuIl80XWiPuLZFjax_kpzAmC6pghV1gyJgJRKE2NUUmRqaSdbIWfncv8piWY4O2VMY9PB2HoKbqlwBe_QlIpNs81P0K8LUxitWl5TPUsvyHOqQwEGLPM/s1600/CARTOONKIN-TAIB-22-MAC-2013-640x360.jpeg

http://suasanapolitikmalaysia.blogspot.com

 

Ketika Tan Sri Taib Mahmud melabelkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai "nakal" dan "tidak jujur", Transparency International-Malaysia (TI-M) mengingatkan ketua menteri Sarawak itu bahawa dipilih dalam pilihan raya tidak semesti membuatkannya tergolong dalam "kelas istimewa"

NONE

http://gumbangamas.blogspot.com

Presiden TI-M Paul Low (kanan) berkata, oleh kerana Taib dipilih oleh rakyat, beliau patut menghormati dan menjunjung kedaulatan undang-undang pada setiap masa.


"Kita tahu beliau dipilih oleh rakyat. Tetapi ini tidak bermakna beliau tergolong dalam kelas istimewa (yang tidak boleh disiasat).
"Sebaliknya, oleh kerana dipilih rakyat, rakyat mahukan kamu lakukan perkara yang betul dengan menghormati dan menjulang kedaulatan undang-undang pada setiap masa," katanya kepada Malaysiakini.
Low mengulas sikap keras Taib pada SPRM awal minggu lalu, termasuk keengganannya memberikan kerjasama terhadap suruhanjaya antirasuah itu.

Namun sehingga kini DS Najib dan para Ahli Barisan National hanya mampu berdiam diri , apakah ini bermaksud bahawa SPRM akan dimansuhkan demi menjaga kepentingan Taib Mahmud dan ahli keluarga, harap harap apabila kerajaan baru selepas PRU 13 nanti ditubuhkan adalah diharapkan kerajaan tersebut dapat menjadikan SPRM satu badan yang betul betul bebas dan berkuasa untuk menyiasat sesiapa sahaja tanpa kerenah birokrasi.

 

P/s :kepada rakyat malaysia mari kita berdoa bahawa kerajaan baru nanti akan lebih telus dan jujur

No comments:

Post a Comment