Pages

Tuesday 25 June 2013

Rakyat Sarawak kesal dengan pihak Astro…tiada siaran lansung sebab jadual penuh?

 


gambar dpd web dunia sukan, pinjam dari fbook

Sebilangan besar rakyat dari Bumi Kenyalang (SARAWAK) menyatakan rasa kesal dan tidak berpuas hati dengan pihak Astro yang dianggap tidak sudi menayangkan siaran lansung Liga Perdana 2013 dengan alasan jadual mereka penuh dan berjanji akan berusaha untuk menayangkan final Piala Malaysia..(takkan AStro tak tauk nak uruskan jadual..hehehe) sepanjang musim liga perdana lansung takda siaran lansung untuk sarawak, orang sarawak masih cool , tetiba final Liga perdana pun Astro tak siarkan live , meroyan le orang Sarawak, terutama yang tinggal jauh dari kawasan Kuching, hanya mendengar liputan dari radio je , bayar bil mahal sebab nak ambik spot.

Salah seorang pegadu mengatakan “ astro nie lupa diri ke , dia orang sedar tak kebanyakkan pelangan dia datang dari sabah dan sarawak , jangan le berat sebelah sangat”, karang semua pindah pegi parabola dan open box baru tau”..

pada pendapat kami ada benarnya juga keluhan diorang, kadang2 pihak media elektronik kalau nak menyiarkan tentang Sabah dan Sarawak mesti yang kat pendalaman, datang le ke Sarawak mcm saya ni, baru tauuuu sarawak pun dah maju.. dah lama kat sini sampai saya pun paham dan boleh cakap sarawak tau..

p/s: selogan no live no problem…. next time no Astro welcome open box and para bola ..heheh mesti media prima dan Astro marah dgn saya lepas ni..tapi ini adalah hakikat luahan orang ram di Sarawak, takkan Lion final baru ada live..takpe .. harap astro cepat – cepat mohon maaf secara terbuka kepada rakyat Sarawak atas kesesakkan jadual mereka… pengurusi dan taukey Astro apa reaksi anda dengan kebangkitan Rakyat Sarawak.. harap – harap le lepas ni rakyat di sarawak tidak benar2 menghentikan langganan Astro dan berpindah kepada alternatif lain..sebab rakyat Sarawak ada banyak dah pilihan yang sedia menggantian tempat sang Astro ..heheheh

No comments:

Post a Comment