Pages

Friday 16 August 2013

Hak mutlak menteri tak boleh dipersoal , kenapa hak Sultan boleh?

 

sultan

Antara Sultan dan Menteri siapa yang lebih besar pangkatnya, jika di imbau kembali semasa pemerintahan Tun Dr Mahatdir, Beliau sangat tegas dan yakin diri sehingga beliau mampu mengurangkan Hak dan kuasa Sultan.

Namun kini Datuk Nazri Aziz pula menegaskan bahawa hak mutlak beliau sebagai seorang menteri untuk melantik kakitangannya tidak boleh dipersoalkan. Beliau turut berkata “Ia kementerian saya, saya boleh letak nama sesiapa sahaja” selepas merasmikan pembukaan satu muzium patung lilin di Shah Alam hari ini, dan beliau juga turut menyatakan “Dia anak saya dan saya gembira kerana lantik dia sebagai pegawai khas saya,”.

Datuk Nazri nasib baik PRU 14 masih jauh boleh le cakap macam dah dekat dengan PRU nanti mohon le kemaafan cakap le terlepas cakap dan menyesal dengan kenyataan yang dibuat, takpun salahkan lah media dengan mengatakan salah faham apa yang datuk sampaikan.

p/s: anak beliau yang mana satu ye, takkan yang banyak gambar tersebar kat internet tu kot, kalau ye pun hope dah insaf dan jadi golongan yang telah berlandaskan cara hidup gaya Islam, baru le rakyat tak kecoh datuk, moga pemimpin tertinggi negara mengkaji semula apa yang telah Datuk Nazri nyatakan bagi memulihkan hati rakyat terluka dengan kenyataan beliau ( nazri Aziz)

No comments:

Post a Comment