Pages

Tuesday 24 December 2013

Parking telah di reserved

 

Baru ini admin pergi ke beberapa buah pasar raya di sekitar Kota Kinabalu dan juga di sekitar Kuching, di dalam Wisma Merdeka Kota Kinabalu dan Saberkas Kuching, kami mendapati betapa sukarnya untuk mencari parking terutamanya pada waktu makan tengah hari, pada pemerhatian kami perkara tersebut terjadi kerana kebanyakkan tempat telah di reserved untuk kepenting kereta rasmi kerajaan dan juga dijadikan tempat untuk carwash (di Wisma Merdeka). Apa yang kami kesalkan adalah setelah 15 minit berpusing mencari parking masih juga tiada, namun mesin autopay tetap mengenakan bayaran.

http://static.seton.net.au/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/S9650.jpg http://lowcostparkingmadrid.es/images/underground+parking.jpg

Kami mengandaikan bahawa ini merupakan strategi pemilik tempat tersebut bagi mengaut keuntung dengan cara mudah. Jika perkara ini tidak dipantau maka tidak mustahil semakin banyak pasaraya dan shopping mall akan berbuat demikan demi mengaut ke untung.

p/s: silap2 kedai tepi jalan juga akan reserved parking untuk kepentingan perniagaan mereka.

No comments:

Post a Comment