Pages

Friday 13 December 2013

Sakit hati Di KLIA

 

admin baru pulang dari Kuala Lumpur… semasa sampai hari tu dengan barang banyak dari tempat tuntutan bagasi (sorong dengan troli besar)… namun sewaktu nak menuju pintu keluar dekat kastam check datang brother bangla nie dia kata no big troli, terus je suruh keluar jalan lain dan tukar kepada dua buah troli kecil. Nasib admin baik baru nak tolak duah buah troli tu ada

polis airport datang dan tanya kenapa admin keluar jalan lain. so saya terangkanlah apa yang en Bangla tu cakap dan buat tadi.. bila je polis tu tunjuk jalan keluar yang saya nak pergi tadi terus bangla tu lari.

bangla2
credit kepada blog mazidul akmar
 
yang herannya mat bangla nie ada diberi latihan ke tidak sebelum bekerja di bahagian troli nie… janganlah kerana memikirkan kadar gaji rendah maka lansung tiada rakyat tempatan yang paham dan tahu diambil bekerja. masalahnya lagi kalau si Bangla tu paham BI pun kira oklah, nie tak bila admin cakap BM dia jawab no… cakap BI pun jawab no. dah lah bagi info yang salah… moga pihak lembaga airport memandang serius benda nie.. supaya pengurusan airport negera kita tidak dikatakan BODOH kerana mengambil pekerja yang tak reti English apatah lagi nak paham bahasa Melayu.

No comments:

Post a Comment